Thank you for your patience while we retrieve your images.

Sclafani’s Twilight - The Moon, Venus, and Saturn

Sclafani’s Twilight - The Moon, Venus, and Saturn

La Luna è sorta sopra il borgo di Sclafani Bagni; ora non resta che rallentare il tempo e trasformarsi in osservatori silenziosi, pronti ad accogliere lo spettacolo celeste che sta per rivelarsi.
Il cielo si è velato di un azzurro luminoso, mentre la campagna delle Madonie si accendeva dei verdi intensi della vegetazione primaverile, rivelando la profondità della valle su cui si adagia il paese.
In alto, la Luna non è rimasta sola a dominare il firmamento. Come desiderosa di condividere la sua bellezza, si è fatta accompagnare da Saturno, elegante e distante, e dalla brillante Venere, riflesso di luce e anticipatrice del giorno che verrà. Intorno a loro, piccole stelle punteggiano il cielo, come gemme sparse su un manto intatto, testimoni di una notte limpida e incontaminata.

The moon has risen above the village of Sclafani Bagni; now all that remains is to slow down time and turn into silent observers, ready to welcome the celestial spectacle that is about to reveal itself.
The sky was veiled in a luminous blue, while the Madonie countryside lit up with the intense greens of springtime vegetation, revealing the depth of the valley on which the village lies.
High above, the moon did not remain alone to dominate the firmament. As if eager to share its beauty, it was accompanied by Saturn, elegant and distant, and brilliant Venus, a reflection of light and anticipator of the day to come. Around them, small stars dot the sky, like gems scattered on an untouched mantle, witnesses of a clear and pristine night.



Canon 6d, Sigma 20mm, Sky: f/2, iso 400, 13 sec,; Landscape iso 800