Thank you for your patience while we retrieve your images.

#102 Capturing The Energy From Our Universe - Moonlight Wind Turbines Caption

This image is very particular for the light and chromatic effects that have formed thanks to the interaction of the Moon with the clouds.
The moon rose in the east between towers 7 and 8 of the Carlentini B wind farm. It became visible only after passing through a layer of thick clouds on the horizon. However, its rays were not free to shine in the landscape as the sky remained covered by a slight veiling. The interaction of moonlight with cloud moisture droplets has created a circular rainbow known as the Moon Corona. In addition, the Moon illuminated the low clouds whose shape resembled that of a marine wave. The interaction between the moon and the clouds has created a surreal image full of colored shades and games of light.

Questa immagine è molto particolare per gli effetti di luce e cromatici che si sono formati grazie all'interazione della Luna con le nuvole.
La Luna sorgeva ad est tra le torri 7 e 8 del parco eolico di Carlentini B. Essa si è resa visibile solo dopo avere attraversato uno strato di nuvole spesse all'orizzonte. I suoi raggi comunque non sono stati liberi di brillare nel paesaggio in quanto il cielo è rimasto coperto da una leggera velatura. L'interazione della luce lunare con le goccioline di umidità delle nuvole ha creato un arcobaleno circolare noto con il nome di Corona Lunare. Inoltre la Luna ha illuminato le nuvole basse la cui forma ricordava quella di una onda marina. L'interazione tra la Luna e le nuvole ha creato una immagine surreale piena di sfumature colorate e giochi di luce.